reklama

Referendum a iné oné

Počas môjho pôsobenia na gymnáziu ma učila profesorka, ktorá nemala rada slovo oné. Bol to znak nedostatočnej slovnej zásoby. No teraz sa neviem k problematike vyjadriť a pomenovať to správnym slovom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (76)

Skôr, ako začnete čítať tento článok, mali by ste vedieť dva fakty: 1. Som katolík, navštevujem pravidelne sv. omše i sviatosť pokánia. Som aktivista v oblasti mládeže, lebo si myslím, že mladež je naša budúcnosť. 2 .Ak čakáte, že vám poviem správnu odpoveď na referendum, či áno alebo nie, musím Vás sklamať. Správna odpoveď totiž neexistuje. A možno hej..

Bolo to po polnočnej omši, keď sme sa s mladými stretli v stredisku a odovzdávali si darčeky. V tom prišiel za mnou pán farár a dal mi do ruky asi 500 kusov pohľadníc od Aliancie za rodinu, že sa to má predávať. Dal mi to so slovami: "Poslali to neskoro; boja sa, že im na referendum nikto nepríde". Nebojte sa! 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každý plnoletý občan má právo isť voliť - vo voľbách i v referende. Ak občania tohoto štátu svojími podpismi vyjadrili, že referendum chcú, tak tipujem, že tí istí ľudia sa v referende aj vyjadria. Toho sa báť nikto nemusí. Jedna aj druhá "bojujúca" strana sa však snaží svojimi argumentami presadiť tú svoju "pravdu" a to až v takej miere, že sa navzájom posudzujeme a hovoríme, že tí druhí sú "chorí".

Nikto Vám nepovie na nič správnu odpoveď. Každý jedinec má právo sa vyjadriť a konať na základe svojej vlastnej životnej skúsenosti, svojho presvedčenia a vedomia. Sila jedinca sa prejavuje v jeho rozhodnutí, ktoré je založené na jeho vlastnom presvedčení. Nie na tom, čo mi povie farár v kostole, alebo ochrancovia ľudských práv. Pravdaže, i toto rozhodnutie má svoje medze. Nemôžete len tak zabiť na ulici človeka a povedať, že urobili na základe svojho presvedčenia. Sú veci, ktorým nie ste sudcom. Ste sudcom iba samému sebe - ak Vaše rozhodnutie a konanie neznevažuje život druhého jedinca. V tom prípade by ste už konali aj za niekoho iného a ovplyvňovali toho druhého.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jediné, čo Vám môžem povedať, aby ste išli voliť. Ako odpovedať? To už uvážte sami. Nie som vo Vašej situácií, nie som homosexuál, nie som človek, ktorému pedofil znásilnil dcéru. NIkdy som vo vašej situácii nebol, nemôžem Vám povedať, ako máte odpovedať. Ja som Štefan, nie Katka, nie Maťo žijúci s Igorom, nie matka, ktorej štát zobral dieťa. Kto má právo povedať, čo je správna odpoveď? Ako študent histórie som sa naučil, že pravda je subjektívna. Ludia odcudzujúci Adolfa Hitlera za jeho činy si neuvedomili, že zachránil ekonomiku svojej krajiny a vďaka minulosti a rozhodnutiam kedysi učinených, či už boli s dobrými následkami alebo zlými, teraz môžeme fungovať ako štátna jednotka. Ľudia podporujúci Adolfa Hitlera si neuvedomili, že spôsobil smrť niekoľkých miliónov ľudí. Každá minca má dve strany. Zaleži iba na Vašej subjektívnej interpretacii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prednedávnom som bol na omši, kde pán farár hovoril o tom, že homosexuálne správanie a myšlienky gender sú choré. Neviem, či má právo tento svoj postoj hovoriť ako fakt takej mase v kostole. No prehltol som to. To isté však môže druhá strana povedať o nás. Keď som narazil na webovú stránku http://www.stopautogenocide.sk/ veľmi ma zarazil obsah, najmä veta "Kto nie je s nami je zradca". Snažil som sa dopátrať, kto za stránkou stojí, ale na moje správy mi neodpovedali. Vyzdvihujú tam príklady, ako sa niekto "vyliečil z homosexuality". Osobne si myslím, že to nie je choroba. A uviesť to ako príklad, je ako uviesť príklad vyliečenia z rakoviny alebo pedofilného správania kňazov - deje sa to, ale nie je to fakt platiacich pre celú skupinu. Aj človek z rakoviny sa vylieči, ale nemusí to platiť na všetkých. Rovnako aj človek, ktorý poprie svoju homosexualitu, môže byť šťastný, ale nemyslím si, že je to merítko na zvyšok skupiny. Ešte by som sa mohol vyjadriť ku kontrovérznej otázke o filme Harry Potter, ale to sem nepatrí. Každopádne, ak ma moja vlastná skupina "kresťanov" označí za "zradcu", ak mám vlastný názor založený na mojom vlastnom sebavedomí, tak do takej skupiny patriť nechcem. Don Bosco hovoril, že jeho cieľom je, aby z mládeže vznikli "dobrí kresťania a statoční občania". Keď mu chlapci odchádzali z oratória do vojny, ktorú on odcudzoval, neotočil sa im chrbtom. Podal im ruku a poprial im veľa dobrého. Lebo vedel, že sa konečne rozhodli sami, ako budú napredovať. Som možno ovca, ale nie slepá ovca. Bohužiaľ, nie som tak ovplyvniteľný inými. Ak by ma ľudia vedeli ovplyvňovať v mojich rozhodnutiach, nebol by som to ja. Nebol by som Štefan. A nechcite, aby som k Vám raz prišiel a vynadal, že som urobil zlé rozhodnutie, lebo ste mi povedali, že je to správne podľa Vás. Správne je sa rozhodnúť sám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: http://all-free-download.com/)

Aký je môj názor?

  • Ako študent histórie a pedagogiky som sa naučil, že už oddávna je cieľom rodiny potomstvo. To je môj názor - zastávam rodinu s cieľom splodiť potomka. Emocionálne city dávam bokom, lebo teraz hovorím o faktoch. To však neznamená, že nehrá v tom rolu. Často však počúvam od maminky, že "tomu chlapcovi chýba mužská ruka", "v rodine chýba mužsky vzor". Preto si myslím, že žena nemôže zastávať miesto muža v spoločnosti (pravda, zas platí, že taká rodina úspešná môže byť, ale opäť to nie je merítkom). Feministky ma teraz budu biť. Môj profesor sa vyjadril, že feminizmus je záhubou ľudstva. Ako každá ideológia - marxizmus, tyrania atď. tak i feminizmus je dobrý, ale neaktuálny. Bol dobrý v minulom storočí, ale nie dnes. Ideológia vzniká na podnety doby a situácie, ale je však obmedzená časom. To už vedeli Gréci, keď vytvorili dočasnú tyranidu, aby sa dostali spod ekonomických ťažkostí a potom ju zas zrušili. Ideológia je tu, aby dočasne riešila problém, avšak nie je vhodná na dlhodobú existenciu.

  • Je mi jedno, čo sa deje za dverami spálne ľudí, pokým to nie je moja neplnoletá dcéra či syn. Ak dvaja muži či ženy chcú žiť spolu, nech sa páči. Nebránim im, neodcudzujem. Ale kedže nevedia prirodzene splodiť potomka, neradím ich do rodiny.

  • Som za to, aby sa výchova dala do rúk rodičom. Moja známa mi povedala, že jej dcéra má doma "prvú knižku o sexe". Je to jej výchova, nie moja. Ak sa tak rozhodla vychovávať svoje dieťa, v poriadku. Výchovu by nemal prebrať ani štát, ani náboženstvo, ale rodičia.

Pointa? Choďte voliť. Je to Vaše právo a je to to jediné, čo môžete spraviť. Ako odpovedať? To Vám nepoviem, viem, že sa viete rozhodnúť aj sami. Blahoželám tým ľuďom, ktorí nie sú ovplyvniteľný a dokážu si sami povedať, čo je podľa nich správne a čo je pre nich správne. Ak sa aj rozhodnete inak ako ja, som s Vami kamarát, lebo to znamená, že máte silné a zdravé sebavedomie žiť a rozhodovať sa. 

Neexistujú dobrí a zlí ľudia. Existuje iba dobro a zlo a rozhodnutie. A následky Vašich rozhodnutí si budete niesť iba Vy sami.

A čo je dobro a zlo?

V tomto článku uvádzam iba svoje vlastné názory a postoje. Je v poriadku, ak máte iný názor. 

Štefan Moravčík

Štefan Moravčík

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

žiak,študent,animátor Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu